ارسال خبر   |  دعوت به همکاری   |  درباره ما   |  تماس با ما   |  آرشیو   |  جستجوی پیشرفته   |  پخش زنده و جداول مسابقات ورزشی   |  قیمت خودرو                
 صفحه نخست |    اقتصاد |    سیاست |    جامعه |    ورزش |    فرهنگ و هنر |    عکس |    ویدیو |    شرکت ها |    سراسر ایران |    ماهنامه اقتصادی تیترصبح  
پنجشنبه، 30 شهریور 1396 - 14:56   
  آخرین عناوین اخبار :  
 
 
 اخبار داغ

رسیدگی فوری به وضعیت کارگران حادثه‌دیده زنجان و شهرکرد

  رسیدگی فوری به وضعیت کارگران حادثه‌دیده زنجان و شهرکرد


  دومین نشست وزیران خارجه ایران و ۱+۵ برگزار شد


  تساوی با طعم شکست برای منصوریان


  متن کامل سخنرانی رییس‌جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل


  جشن شکوفه‌ها برای 1.4 میلیون کلاس اولی آغاز شد


  فیلم ایرانی راه یافته به رقابت اسکار معرفی شد


  آیا دو دانشگاه فنی حرفه ای و علمی کاربردی ادغام می شوند؟


  چه کسی بر صندلی آیت‌الله هاشمی تکیه داد؟


 
 
 چند رسانه ای
شهرام حقیقت‌دوست
  گریم متفاوت آقای بازیگر در پروژه نیمه تمام ماه تی تی

  خندوانه امشب با حضور نگار جواهریان به پایان می‌رسد

  توییت مکرون پس از دیدار با روحانی

  شیوه جدید مدیریت صدا در اینستاگرام

  قابلیت جدید فیس بوک

  رقابت تنگاتنگ فیس‌بوک مسنجر با واتس‌اپ

  تلگرام در ایران در سکوی نخست ایستاد

  پله ویلچرنشین شد!

 
 روانشناسی و موفقیت

چرا نمی‌توانم از تو بگذرم؟

  چرا نمی‌توانم از تو بگذرم؟


  انزواطلبی نوجوانان را جدی بگیرید


  ۱۳.۵ درصد ایرانی‌ها افسردگی دارند


  افسردگی در کمین افراد گیاهخوار


  ۲۰ نشانه تشخیص دوستان واقعی از غیر واقعی


  حقایقی جالب در مورد طلاق که نشنیده اید!


  تغییر خلق و خوی آقایان در این ساعت


  تاثیر مخرب طلاق بر پیشرفت تحصیلی فرزندان


- اندازه متن: + -  کد خبر: 59070صفحه نخست » روانشناسی و موفقیتجمعه، 27 مرداد 1396 - 18:30
مبنای روانشناختی لاکچری بازی در فضای مجازی
یک دکترای روانشناسی عمومی و مشاور نوجوان و خانواده درباره مفهوم لاکچری بازی اظهار کرد: لاکچری بازی به معنای بهره‌مندی از امکانات ویژه به همراه احترام و توجه است. به طور مثال ما در یک رستوران لوکس علاوه بر برخورداری از غذای باکیفیت و فضای مناسب مورد تکریم کارکنان رستوران نیز قرار می‌گیریم.
  

به گزارش تیتربرتر به نقل از باشگاه خبرنگاران: لاله شهیدی بیان کرد: افرادی که از خدمات لاکچری استفاده می‌کنند، مبلغی را به غیر از هزینه محصول اصلی بابت احترام و توجه می‌پردازند. لاکچری باز‌ها تمایل دارند که به دیگران نشان دهند که از خدمات لاکچری بهره‌مند هستند و از این طریق لذت تایید شدن را تجربه می‌کنند.

این دکترای روانشناسی عمومی افزود: لاکچری باز‌ها با به اشتراک گذاشتن عکس‌های لوازم لوکس خود در شبکه‌های اجتماعی و گرفتن لایک و بازخورد از سوی دیگران تصور می‌کنند که لیاقت برخورداری از زندگی لاکچری را دارند.
 
شهیدی عنوان کرد: فردی که از لوازم لاکچری مصرف می‌کند، در واقع نیاز به توجه و داشتن جایگاه اجتماعی مناسب‌اش در زندگی برطرف نشده است و این شکاف به حدی عمیق شده که باید با استفاده از وسایل لوکس پر شود. به عبارتی دیگر فرد قصد دارد که با در معرض دید قرار دادن این لوازم، خاص و ویژه بودنش را به نمایش بگذارد تا دیگران برایش ارزش و احترام بیشتری قائل شوند.
 
وی با بیان اینکه لاکچری بازی معضل بزرگی در جامعه است، تاکید کرد: افرادی زیادی در اجتماع هستند که خودشان را به همان صورتی که هستند قبول ندارند و نیاز دارند که با تایید بیرونی به رضایت از خود برسند. این اشخاص باید رضایت درونی خود را پیوسته به کمک محرک‌های بیرونی تقویت کنند.
 
این مشاور نوجوان و خانواده تصریح کرد: باید ریشه‌های لاکچری بازی را جستجو کرده و آن‌ها را از بین ببریم. کاربران فضای مجازی به علت نیاز به توجه، احترام و جایگاه ویژه داشتن به انتشار عکس‌های از لوازم لوکس خود روی می‌آورند. در واقع این افراد از زندگی خودشان راضی نیستند.
 
شهیدی درباره افرادی که از زندگی خودشان راضی نیستند، عنوان کرد: این اشخاص جایگاه اجتماعی مناسبی در جامعه ندارند یا شغلشان متناسب با ارزش‌های ذهنیشان نیست. در مواردی نیز ترکیبی از این دو حالت مشاهده می‌شود.

 

انتهای پیام/

 

سفیدسنگ در صدر جدول لرزه‌ خیزها

آدرس کانال خبری تیتربرتر:        telegram.me/TitreBartar

ماهنامه اقتصادی تیترصبح را در تیتربرتر دنبال کنید:

سفیدسنگ در صدر جدول لرزه‌ خیزها           

پست الکترونیکی:

 

   
  
کلیدواژه ها: لاکچری بازی - شبکه های اجتماعی - رسانه ها - یادگیری اجتماعی - تیترصبح - تیتربرتر


اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
  لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «تیتربرتر» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

  کد امنیتی:
 
 
 
 
نقل و نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر بلامانع است.
info@titrebartar.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار