ارسال خبر   |  دعوت به همکاری   |  درباره ما   |  تماس با ما   |  آرشیو   |  جستجوی پیشرفته   |  قیمت خودرو                
 صفحه نخست |    اقتصاد |    سیاست |    جامعه |    ورزش |    فرهنگ و هنر |    عکس |    ویدیو |    شرکت ها |    سراسر ایران |    ماهنامه اقتصادی تیترصبح  
پنجشنبه، 2 شهریور 1396 - 05:25   
  آخرین عناوین اخبار :  
 
 
 اخبار داغ

اصلاحات ساختاری اقتصاد در دولت یازدهم

  اصلاحات ساختاری اقتصاد در دولت یازدهم


  ظریف به موگرینی و آمانو نامه نوشت


  ایران حمله هواپیماهای سعودی به ارحب یمن را محکوم کرد


  تعیین تکلیف قراردادهای سپرده با نرخ سود بانکی بالاتر از ۱۵ درصد


  سه اقدام موثر بانک مرکزی برای کاهش نرخ ها


  محمدعلی نجفی شهردار تهران شد


  بازیکنان تیم ملی مشخص شدند


  محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران شد


 
 
 چند رسانه ای

حضور 500 ساعته هر ایرانی در تلگرام

  حضور 500 ساعته هر ایرانی در تلگرام


  آخرین پست اینستاگرامی خواننده رپ متهم به قتل


  واکنش های توئیتری کاربران به باخت استقلال


  پست عجیب آزاده نامداری با محتوای وداع


  خانم و آقای بازیگر در اتاق گریم دِرِساژ


  رکورد مطالب کانال‌های فارسی‌زبان تلگرام شکست


  فینالیست خنداننده شو از حواشی مسابقه پرده برداشت


  واکنش مدیر تلگرام به اظهارات قاضی پور


 
 روانشناسی و موفقیت
گامی به سوی خوشبختی با ترک این رفتارها
  گامی به سوی خوشبختی با ترک این رفتارها

  8 مزیت اثبات شده بازی های رایانه ای در سلامت انسان

  برای تقویت حافظه این کار را انجام دهید

  مبنای روانشناختی لاکچری بازی در فضای مجازی

  چه رفتاری با آدم‌های بی‌ادب داشته باشیم؟

  مثبت‌نگری به معنی تمرکز روی زیبایی‌های زندگی است

  چگونگی برخورد با شوهر عصبانی!

  زنگ خطرهای جرایم آسیب‌زا به کودکان

- اندازه متن: + -  کد خبر: 58590صفحه نخست » خودروشنبه، 21 مرداد 1396 - 18:00
خودروی مکلارن F1 وارد بیست و پنجمین ساله می شود
خودروی مکلارن F1 را حقیقتا باید به عنوان یکی از برترین خودروهای تاریخ دانست که البته نیازی نیست که تنها در سالگرد ۲۵ سالگی به آن اشاره کرد بلکه در هر زمان و مکانی می توان این محصول را مورد ستایش قرار داد اما حالا که این اثر هنری وارد بیست و پنجمین سال خود شده است، باید بیشتر به آن پرداخته شود.
  

پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر (titrebartar.ir) :

به گزارش تیتربرتر: ابتدا بهتر است کمی به تاریخچه و پیشینه ی این خودرو بپردازیم. بی ام و در اوخر قرن بیستم سال های طلایی را سپری می کرد، خودروی فرمول یک که این شرکت برای تیم های برابهام و مکلارن تولید کرده بود توانستند به چند مقام قهرمانی دست پیدا کنند، اخرین آن ها نیز توسط آیرتون سنای فقید هدایت می شد. نتیجه ی این موفقیت ها سبب شد تا بی ام و تصمیم بگیرد در ساخت اولین خودروی خیابانی مکلارن مشارکت کند. طراحی این محصول به عهده ی گوردون موری طراح خودروهای فرمول یک واگذار شد و او نیز یک سوپر اسپرت ۳ نفره را طراحی کرد که راننده در مرکز قرار داشت و دو سرنشین نیز در دو طرف راننده و کمی عقب تر می نشستند.
 
از نظر وزن نیز این خودرو بسیار سبک بود و بیشتر به خودروهای گو گارت شباهت داشت تا یک مدل خیابانی. بدنه، شاسی و فناوری هایی که در این خودرو به کار رفتند در زمان خود بی همتا بودند و حتی با معیارهای امروزی نیز بسیار پیشرفته هستند. با این وجود مهم ترین بخش مکلارن F1 پیشرانه ی آن بود که توسط بی ام و توسعه داده شد.
 
این پیشرانه که در پشت سر سرنشینان نصب شده است را به جرات می توان به عنوان یکی از برترین پیشرانه های احتراق داخلی ساخته شده در تاریخ به حساب آورد. توسعه ی این پیشرانه بر عهده ی بخش موتور اسپرت بی ام و و طراحی آن را نیز طراح افسانه ای موتور یعنی پاول روش بر عهده داشت. نتیجه ی کار این گروه تولد پیشرانه ای V شکل با ۱۲ سیلندر بود که در بین پیشرانه های بی ام و با نام S70/2 شناخته می شود. پیشرانه ی این خودرو  ۶.۱ لیتر حجم دارد و حداکثر قدرت تولیدی آن نیز به ۶۲۷ اسب بخار در دور موتور ۷۵۰۰ دور بر دقیقه می رسد.
 
این تنها قدرت بالای پیشرانه نیست که S70/2 را تبدیل به یک موتور خاص می کند بلکه صدای تولیدی، واکنش فوق العاده سریع به پدال گاز و مهندسی برتر این پیشرانه همگی در بالاترین سطوح قرار دارند و امروزه نیز با گذشت این همه سال، چیزی از ارزش آن  کم نشده است.
 
این پیشرانه ی فوق العاده ی V12 به یک جعبه دنده ی شش سرعته ی دستی متصل شده بود، درحالیکه خبری از جعبه دنده های دو کلاچه و یا سکوئنشال نیست. سادگی این خودرو به همین مورد خلاصه نمی شود بلکه مکلارن F1 فاقد سامانه هایی چون کنترل کشش، سیستم ضد قفل ترمز، فناوری های کمکی ترمز و حتی سیستم کمکی فرمان است. بنابراین مکلارن F1 یک رانندگی کاملا خالص را به راننده ی خود ارائه می دهد و در صورتی که راننده اشتباهی را مرتکب شود هیچ سیستمی برای جبران، وجود ندارد.
 
F1 خودروی بسیار سریعی است. زمانی که این خودرو وارد بازار شد توانست عنوان سریع ترین خودروی جهان را از آن خود کند. در سال ۱۹۹۸ مکلارن توانست رکورد سرعت خودروهای تولید انبوه را شکسته و سرعت ۳۸۶ کیلومتر بر ساعت را بر جای بگذارد. این رکورد تا سال ۲۰۰۵ در دستان مکلارن باقی مانده بود تا اینکه بوگاتی ویرون وارد میدان شد و رکورد مکلارن را شکست. البته این را هم در نظر داشته باشید که بوگاتی به ۱۶ سیلندر، ۴ توربوشارژر، هشت رادیاتور، سیستم چهارچرخ محرک، جعبه دنده ی دو کلاچه و تعداد زیادی از سامانه های الکترونیکی مجهز بود. همه ی این موارد نشان می دهند که شکست دادن گوردون موری و تیم کوچکش تا چه اندازه برای گروه فولکس واگن مهم و البته سخت بوده است.
 
نکته ی جالبی در خصوص مکلارن F1 وجود دارد. هنوز تعدادی از متخصصین و مهندسین مکلارن هستند که به مناطق مختلف جهان سفر می کنند تا مدل های F1 را سرویس و یا تعمیر کنند. می توان به جرات مکلارن F1 را برترین و یا حداقل یکی از خودروهای افسانه ای تمام زمان ها دانست.

انتهای پیام/

 

سفیدسنگ در صدر جدول لرزه‌ خیزها

آدرس کانال خبری تیتربرتر:        telegram.me/TitreBartar

ماهنامه اقتصادی تیترصبح را در تیتربرتر دنبال کنید:

سفیدسنگ در صدر جدول لرزه‌ خیزها           

پست الکترونیکی:

 

   
  
کلیدواژه ها: خودرو - خودروی مکلارن F1 - خودروی لوکس - تیترصبح - تیتربرتر


اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
  لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «تیتربرتر» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

  کد امنیتی:
 
 
 
 
نقل و نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر بلامانع است.
info@titrebartar.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار