ارسال خبر   |  دعوت به همکاری   |  درباره ما   |  تماس با ما   |  آرشیو   |  جستجوی پیشرفته   |  قیمت خودرو                
 صفحه نخست |    اقتصاد |    سیاست |    جامعه |    ورزش |    فرهنگ و هنر |    عکس |    ویدیو |    شرکت ها |    سراسر ایران |    ماهنامه اقتصادی تیترصبح  
چهارشنبه، 1 شهریور 1396 - 02:55   
  آخرین عناوین اخبار :  
 
 
 اخبار داغ

فرار سرخ پوشان از شکست با تعویض های طلایی برانکو

  فرار سرخ پوشان از شکست با تعویض های طلایی برانکو


  شاگردان منصوریان مغلوب پدیده ای ها شدند


  ماجرای عجیب پرواز تهران – استانبول چه بود؟


  نیروهای عراق به دروازه‌های شهر تلغر رسیدند


  تشریح برنامه‌های نفتی زنگنه در دولت دوازدهم


  اعلام راهبرد جدید ترامپ در مورد افغانستان


  گام نخست حدف صفر از پول ملی در اقتصاد کشور


  اعلام نتیجه نهایی نقل و انتقال دانشجویان در هفته اول شهریور


 
 
 چند رسانه ای

حضور 500 ساعته هر ایرانی در تلگرام

  حضور 500 ساعته هر ایرانی در تلگرام


  آخرین پست اینستاگرامی خواننده رپ متهم به قتل


  واکنش های توئیتری کاربران به باخت استقلال


  پست عجیب آزاده نامداری با محتوای وداع


  خانم و آقای بازیگر در اتاق گریم دِرِساژ


  رکورد مطالب کانال‌های فارسی‌زبان تلگرام شکست


  فینالیست خنداننده شو از حواشی مسابقه پرده برداشت


  واکنش مدیر تلگرام به اظهارات قاضی پور


 
 روانشناسی و موفقیت
گامی به سوی خوشبختی با ترک این رفتارها
  گامی به سوی خوشبختی با ترک این رفتارها

  8 مزیت اثبات شده بازی های رایانه ای در سلامت انسان

  برای تقویت حافظه این کار را انجام دهید

  مبنای روانشناختی لاکچری بازی در فضای مجازی

  چه رفتاری با آدم‌های بی‌ادب داشته باشیم؟

  مثبت‌نگری به معنی تمرکز روی زیبایی‌های زندگی است

  چگونگی برخورد با شوهر عصبانی!

  زنگ خطرهای جرایم آسیب‌زا به کودکان

- اندازه متن: + -  کد خبر: 38586صفحه نخست » ورزشپنجشنبه، 23 دی 1395 - 09:16
9 غذای مفید برای ورزشکاران
ورزشکاران معمولا برای این که بتوانند کارایی خود را افزایش دهند کربوهیدرات و پروتئین زیاد مصرف می‌کنند اما مواد غذایی مختلفی هستند که می‌توانند برای ورزشکاران مفید باشند.
  

سایت خبری تحلیلی "تیتربرتر"  TitreBartar.ir 

بهتر است ورزشکاران از مواد غذایی طبیعی به جای غذاهای فراوری شده استفاده کنند.
 
مصرف غذاهای سالم تنها نباید بعد از ورزش یا قبل از آن باشد،‌ بلکه ورزشکاران باید در وعده‌های مختلف شبانه‌روزی غذاهای مناسب مصرف کنند.
 
9 غذایی که بهتر است در سبد غذایی ورزشکاران باشد عبارتند از:
 
1. کینوآ:
 
کینوآ گیاهی است که دانه‌های خوراکی دارد و به اسفناج شباهت دارد. این گیاه پروتیین زیادی دارد و جزو معدود گیاهان است که 9 آمینو اسید مورد نیاز بدون را داراست. این آمینو اسیدها به ساخت عضلات بدن و ریکاوری بعد از ورزش کمک می‌کنند.
 
کینوآ هم‌چنین حاوی فیبرو کربوهیدرات است. می‌توان این گیاه را در وعده صبحانه با عسل مصرف کرد.
 
2. توت‌ها:
 
توت‌ها حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین‌های A ،C و E هستند. خوردن توت‌ها باعث می‌شود که بدن در زمان ورزش شدید بهتر حفاظت شود.
 
سعی کنید شاتوت و توت سیاه مصرف کنید که پررنگ‌تر هستند. این نوع توت‌ها آنتی اکسیدان بیش‌تری دارند.
 
3. سالمون:
 
ماهی سالمون حاوی پروتیین و امگا سه است. این مواد از تورم عضلات جلوگیری می‌کنند و کارایی ورزشکاران را افزایش می‌دهند. خوردن سالمون از بیماری‌های قلب نیز جلوگیری می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد که خوردن غذایی دریایی دو بار در هفته‌ بسیار مفید است.
 
4. حبوبات:
 
ورزشکارانی که گیاه‌خوار هستند می‌توانند حبوبات مصرف کنند تا پروتیین بدن را تامین کنند. حبوبات را در سالاد و حتی وعده‌های غذایی عادی خود داشته باشید.
 
حبوبات مانند گوشت، پروتیین دارند اما تفاوت آن‌ها با گوشت این است که چربی ندارند و حاوی فیبر زیادی هستند.
 
5. پاستا:
 
پروتیین برای ساختن عضلات لازم است، اما کربوهیدرات‌ هم‌چنان یکی از مواد غذایی اصلی است که ورزشکاران باید مصرف کنند.
 
بدن ورزشکاران از کربوهیدرات به عنوان سوخت استفاده می‌کنند. بدن می‌تواند پروتیین و چربی را بسوزاند، اما باید ابتدا آن‌ها را به کربوهیدرات تبدیل کند.
 
پاستا فیبر زیاد دارد و قند آن کم است.
 
6. موز:
 
موز قند قابل هضم دارد و حاوی الکترولیت است. موز حاوی پتاسیم زیاد است. خوردن موز از آسیب رسیدن به عضلات جلوگیری می‌کند.
 
7. کلم‌ها:
 
همه سبزیجات می‌توانند به تامین ویتامین و مواد معدنی بدن کمک کنند اما سبزیجاتی که برگ‌های تیره دارند مانند بروکلی، کلم بروکسل و ... آنتی اکسیدان و فیبر زیاد دارند. در نظر داشته باشید که کلم‌های تیره رنگ بهتر هستند.
 
8. آجیل و کره مغزها:
 
مغزها حاوی پروتیین و چربی‌های سالم هستند. این موارد راحت هضم می‌شوند و قند خون را تنظیم می‌کنند. خوردن کره بادام و کره بادام زمینی نیز بسیار خوب است و پروتیین و چربی بدن را تامین می‌کند.
 
9. شیر کاکائو:
 
بر خلاف آن چه که همه فکر می‌کنند ورزشکاران لازم نیست که بعد از ورزش پروتیین خیلی زیاد مصرف کنند. می‌توانید بعد از ورزش شیر کاکائوی کم چرب بنوشید این نوشیدنی به عروق خونی و عضلات شما کمک می‌کند.

 

انتهای پیام/م

 

 

9 غذای مفید برای ورزشکاران

آدرس کانال خبری تیتربرتر:        telegram.me/titrebartar_ir

پست الکترونیکی:

 

   ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

9 غذای مفید برای ورزشکاران             9 غذای مفید برای ورزشکاران

انتهای پیام/

 

سفیدسنگ در صدر جدول لرزه‌ خیزها

آدرس کانال خبری تیتربرتر:        telegram.me/TitreBartar

ماهنامه اقتصادی تیترصبح را در تیتربرتر دنبال کنید:

سفیدسنگ در صدر جدول لرزه‌ خیزها           

پست الکترونیکی:

 

   
  
کلیدواژه ها: ورزش - کاهش وزن - سلامت - علم ورزش - رژیم - 9 غذای مفید برای ورزشکاران


اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
  لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «تیتربرتر» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

  کد امنیتی:
 
 
 
 
نقل و نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر بلامانع است.
info@titrebartar.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار