ارسال خبر   |  دعوت به همکاری   |  درباره ما   |  آرشیو   |  نظرسنجی   |  تماس با ما   |  اخبار شرکت ها   |  جستجوی                  
 صفحه نخست |    اقتصاد |    راهبرد |    پارلمان |    ورزش |    فرهنگ و هنر |    جامعه |    عکس |    استانها  
چهارشنبه، 9 فروردین 1396 - 05:57   
  آخرین عناوین اخبار :  
 
 پربیننده ترین ها

  آنجلینا جولی شروع به خوردن حشره کرد!!+عکس


  ۴ دانشجو ی شرور به التماس های زن کارمند دانشگاه هم رحم نکردند و…+عکس


  افزایش ۱۴/۵ درصدی حقوق بازنشستگان حداقل بگیر در سال 96


  گزارش تصویری از اجرای رقص کردی در پارک 28 دی سنندج


  کی‌روش: رقابت سختی با تیم چین داریم


  فراخوان وزارت ورزش برای حضور پرشور هواداران در دیدار فوتبال ایران برابر چین


  دوستان خود را در اینستاگرام رصد کنید!


  امضای تفاهم نامه همکاری سازمان سینمایی ایران و الجزایر


  روند رو به کاهش قیمت پایانی در فلزات اساسی


  سایه ای که دختر جوان را تعقیب می کرد!!+عکس


 
 
 روانشناسی و موفقیت
تربیت فرزند اول خانواده مهم‌تر از فرزندان بعدی است
  تربیت فرزند اول خانواده مهم‌تر از فرزندان بعدی است

  رابطه بین استرس و سفید شدن مو چیست؟

  لزوم رعایت حد و مرزها در تعاملات اجتماعی

  تعطیلات چه تاثیری روی اعصاب و روان ما خواهد داشت؟

 
 مد و زیبایی

آبشار واقعی آتش در آمریکا+عکس

  آبشار واقعی آتش در آمریکا+عکس


  چند راهکار ساده برای درمان خشکی پوست و مو


  نکات ضروری برای استفاده از عطر چیست؟


  درمان فوری جوش صورت با محصولات خانگی


 
 چندرسانه‌ای

دوستان خود را در اینستاگرام رصد کنید!

  دوستان خود را در اینستاگرام رصد کنید!


  راه حلی برای کاهش مصرف اینترنت در اینستاگرام


  قدرت‌نمایی‌های شبکه‌های اجتماعی در سال ۹۵


  هیچ نرم‌افزاری جایگزین تلگرام نمی‌شود


 
 آشپزی
طرز تهیه کیک دارچین و قهوه
  طرز تهیه کیک دارچین و قهوه
  طرز تهیه پاناکوتای وانیلی
  طرز تهیه پاستیل خانگی
  طرز تهیه مافین های ماکارونیِ پنیری و زیبا
 
 گردشگری

کرمانشاه محور تاریخ است

  کرمانشاه محور تاریخ است


  نکات مهم قبل از سفر به مراکش چیست؟


  اعلام تازه‌ترین آمار اقامت و سفر در نوروز 96


  بزرگترین پارک مینیاتوری کشور کجاست؟


 
پست الکترونیکی:
- اندازه متن: + -  کد خبر: 36991صفحه نخست » روانشناسی و موفقیتیکشنبه، 5 دی 1395 - 20:00
سه گزینه غیردارویی موثر برای مقابله با اضطراب اجتماعی
کارشناسان معتقدند مصرف خوراکی‌های سالم و ورزش کردن می‌تواند علائم مرتبط با اختلال اضطراب اجتماعی را تسکین دهد.
  

سایت خبری تحلیلی "تیتربرتر"  TitreBartar.ir 

به اعتقاد کارشناسان پس از رفتار درمانی شناختی که یکی از گزینه‌های غیردارویی برای درمان اختلال اضطراب اجتماعی است، دو فاکتور تغذیه سالم و ورزش نیز می‌توانند باعث شوند وابستگی فرد مبتلا به این اختلال به دارو کمتر شود و به بیمار کمک می‌کند به جای مصرف دارو برای کرخت شدن در برابر ترس با ورزش کردن بر ترس خود غلبه کند.
 
در این مقاله به سه گزینه غیردارویی موثر برای مقابله با این اختلال و کاهش علائم آن اشاره شده که به شرح زیر است:
 
مصرف غذاهای تخمیری: مصرف غذاهای تخمیری که حاوی پروبیوتیک‌ها - باکتری خوب – هستند می‌تواند برای مقابله با اضطراب اجتماعی مفید باشد. نتایج مطالعه انجام شده در سال ۲۰۱۵ نشان داد در میان دانشجویانی با درجه بالایی از احساس عصبیت مصرف بیشتر غذاهای تخمیری همچون ماست و حتی شکلات  تلخ با کاهش علائم اضطراب اجتماعی مرتبط است.
 
پروبیوتیک‌ها به دلیل تاثیر مثبت بر سیستم گوارشی و کاهش التهاب روده شناخته شده هستند.
 
افزودن عنصر "روی" (زینک) به رژیم غذایی: در سال ۲۰۱۰ مطالعه‌ای انجام گرفت که حاکی از ارتباط بین مصرف روی و سطح افسردگی و اضطراب بود. محققان به بررسی تاثیر مکمل روی بر کودکان گواتمالایی و سلامت روان آنان پرداختند. محققان مشاهده کردند بالا بودن سطح روی با کاهش سطح افسردگی و اضراب در این کودکان مرتبط بوده است.
 
آنزیم‌های حاوی روی برای تولید سروتونین ضروری هستند و از آنجایی که بسیاری از درمان‌های دارویی برای اضطراب روی سیستم سروتونرژیک تمرکز دارد باور این است که کمبود روی می‌تواند به کاهش تولید سروتونین و بنابراین افزایش اضطراب منجر شود.
 
انجام ورزش‌های ایروبیک: انجام مرتب ورزش‌های ایروبیک به کاهش مجموع تنش، بهبود و تثبیت خلق و خو، بهبود کیفیت خواب و افزایش عزت نفس مرتبط است. مطالعه انجام شده در سال ۲۰۱۴ نشان داد ورزش کردن و مدیتیشن (شبیه تمرینات یوگا) می‌تواند نگاه و درک افراد از جهان را تغییر دهد.
 
به گزارش مدیکال دیلی، علاوه بر موارد بالا همانطور که گفته شد چندی پیش نیز محققان نروژی براساس تحقیقات انجام گرفته نشان دادند که رفتار درمانی شناختی موثرترین روش غیردارویی برای درمان اختلال اضطراب اجتماعی است.

 

 

انتهای پیام/م

 

 

سه گزینه غیردارویی موثر برای مقابله با اضطراب اجتماعی

آدرس کانال خبری تیتربرتر:        telegram.me/titrebartar_ir

پست الکترونیکی:

 

   ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

سه گزینه غیردارویی موثر برای مقابله با اضطراب اجتماعی           سه گزینه غیردارویی موثر برای مقابله با اضطراب اجتماعی

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
  لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «تیتربرتر» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

  کد امنیتی:
 
 
 سر خط خبرها

  همه تعطیلات مون خراب شد!


 

  روش های طبیعی برای تسکین عفونت دستگاه ادراری


  تربیت فرزند اول خانواده مهم‌تر از فرزندان بعدی است


 

  شرایط بیمه‌پردازی اختیاری چیست؟


  واکنش مجازی علی دایی به پیروزی ایران


 

  قتل سه نفر بر اثر اختلافات خانوادگی در کرمان


  قیمت نفت رشد کرد


 

  مسعود شجاعی بهترین بازیکن دیدار با چین


  از خوشحالی همیشگی کی‌روش تا تشویق چینی‌ها توسط هواداران


 

  ایران یک - چین صفر؛چشمک ایران به روسیه با عبور از دیوار چین


  منابع پنهان "قند" کدامند؟


 

  چه کسی این یه مشت رقاص رو به تلویزیون راه داده است!!!؟؟؟


  مرغ ارزان شد


 

  تشویق سید مهدی رحمتی و عکس سلفی بازیکنان چین با طرفدارانشان


  آبشار واقعی آتش در آمریکا+عکس


 

  مخترع پفک نمکی چه کسی بود؟+عکس


  کرمانشاه محور تاریخ است


 

  آنجلینا جولی شروع به خوردن حشره کرد!!+عکس


  پسر ایرانی که دختر شد و بلافاصله ده خواستگار پیدا کرد!!


 

  ایران و روسیه 14 سند همکاری امضا کردند


 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
نقل و نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر بلامانع است.
info@titrebartar.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار