|  ارسال خبر   |   همکاری   |  درباره ما   |  تماس با ما   |  آرشیو   |  جستجو   |  پیوندها   |  گیشه روزنامه ها   |  نتایج زنده   |  قیمت خودرو                
 صفحه نخست |    اقتصاد |    سیاست |    جامعه |    ورزش |    فرهنگ و هنر |    عکس |    ویدیو |    شرکت ها |    سراسر ایران |    ماهنامه تیترصبح  
شنبه، 27 آبان 1396 - 06:32   
  آخرین عناوین اخبار :  
  مشاغل برتر
  1    2    3    4    5 
 
 

 
 
 سر خط خبرها

  عملیات آوار برداری توسط ۲۱۰ دستگاه ماشین آلات سنگین صورت می گیرد/ ترافیک در محورهای مناطق زلزله زده نیمه سنگین است


  نمره ردی مسکن مهر در کرمانشاه!


  ترافیک سنگین در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه و مناطق زلزله‌زده


  تسریع گاز رسانی به مناطق زلزله ‎زده غرب کشور


  مردم زلزله زده برای تشکیل پرونده خسارت به بنیاد مسکن مراجعه کنند


  زلزله کردستان را لرزاند


  زلزله زدگان بیشتر نیازمند نایلون، موکت و وسایل گرمایشی هستند


  دستگیری مردی که همسرش را با چاقو به قتل رساند


  تنش اصلی زلزله آزاد شده و احتمال رخدادهای مشابه کم است/ زلزله غرب کشور نادر و کم نظیر است


  ارسال کاروان کمک های ایران خودرو به مناطق زلزله زده غرب کشور


ادامه سر خط خبرها
 
 استارت آپ

استارتاپ

  استارتاپ ها دارای خاصیت خلاقیت و نوآوری هستند


  چه دلایلی باعث شکست استارتاپ های ایرانی می شوند؟


  اولین استارتاپی که از ایران به آمریکای شمالی صادر شد


  با استارتاپ ایرانی آسان بار آشنا شوید


  موفق ترین استارت آپ های جهان را بشناسید


 
 روانشناسی و موفقیت

عادات ساده‌ای که باعث تقویت سلامت روان می‌شود

  عادات ساده‌ای که باعث تقویت سلامت روان می‌شود


  اصلی‌ترین راه‌های تقویت اعتماد به نفس


  شش دلیل برای اینکه صبح روز تعطیل باید بیرون بزنید!


  شرایط پس از ازدواج را بشناسیم


  ترفندهایی برای مدیریت اضطراب


 
 مد و لباس
عجیب ترین مدل های صنعت مد و فشن
  عجیب ترین مدل های صنعت مد و فشن

  در فصل سرد چه عطری بزنیم؟

  اعتلای کالای ایرانی نیازمند فرهنگ سازی است

  معنی مد خیابانی و استفاده درست آن چیست؟

  فراخوان هفتمین جشنواره مد و لباس فجر

- اندازه متن: + -  کد خبر: 36269صفحه نخست » چند رسانه ایشنبه، 27 آذر 1395 - 20:27
چرا فیسبوک ما را از درمانگرانمان بهتر می‌شناسد؟
مدت زیادی از دیدن فیلم Her که تاثیر عمیقی بر من گذاشت، نمی‌گذرد. ایده این فیلم مبنی بر عشق میان شخصیت خوآکین فونیکس و سیستم عامل رایانه‌ای وی است که می خواهد کسی باشد که وی را بهتر از هر کس دیگری درک کند. این فیلم مرا به شگفتی وا داشت که آیا ما به آینده مشابهی خواهیم رسید؟ درحالی‌که این فیلم رابطه میان انسان و فناوری را به نحوی احساساتی بیان می‌کند، اما ممکن است واقعیت چندان هم دور از چنین وضعیتی نباشد.
  

سایت خبری تحلیلی "تیتربرتر"  TitreBartar.ir 

مدتی پیش، محققان دانشگاه کمبریج و استنفورد در تحقیقاتی که منتشر کردند به این نتیجه رسیدند که فیسبوک می‌تواند شخصیت ما را با دقت بیشتری نسبت به بیشتر افراد نزدیک ما در خانواده، جمع دوستان و حتی شاید درمانگران ما پیش‌بینی کند. این در حالی است که هیچ یک ما دارای یک درمانگر نیستیم که به تمام تفکرات درونی ما آگاهی داشته باشد، ما دوستان نزدیک، معتمدین و افرادی در کنار خود داریم که با شخصی‌ترین اطلاعات در مورد خود به آنان اعتماد می‌کنیم. روشن است که این دسته افراد کسانی هستند که در مورد ما بیش از هر کس دیگری در سیاره زمین اطلاعات دارند. به هر صورت، این ایده که چنین افرادی ممکن است به اندازه هزاران نفر از کارکنان شرکت فیسبوک ما را خوب نشناسند، تقریبا شگفت‌انگیز است. خبر خوب این است که افراد واقعی در فیسبوک ما را به خوبی سیستمهای رایانه‌ای خود، نمی‌شناسند. این دستگاه‌ها با استفاده از اطلاعاتشان بینشی در مورد ما به دست می‌آورند که ما را بهتر از هر کس دیگری در زندگیمان خواهند شناخت.
 
پشت هوش فیسبوک چه چیزی قرار دارد؟
 
پاسخ این پرسش روشن است: البته، اطلاعات! حدس‌هایی وجود دارد که فیسبوک حتی تا جایی پیش رفته است که می‌تواند شکست‌های روابط را پیش‌بینی کند و ما تقریبا این کار را که پیش‌بینی می‌کند به خرید چه چیزی علاقه‌مند هستیم، خوب می‌دانیم...
 
«کلان داده‌ »چیزی است که این بصیرت‌ها و بینش‌ها را در مورد ما امکان‌پذیر می‌سازد. با این وجود، مثال دیگری در مورد این که فضای کلان داده تا چه حد می‌تواند قدرتمند باشد، ارائه می‌کند. ما می‌توانیم برای این دستگاه‌های هوشمند اطلاعات و داده‌های کافی مهیا و فراهم کنیم که بتوانند علایق و چیزهایی که تمایلی به آنان نداریم و حتی متنفریم، موفقیت‌ها و شکست‌های ما را پیش‌بینی کنند. چیز زیادی نیست که ما بتوانیم وقتی در چنین شبکه‌های اجتماعی به بررسی اطلاعات و موارد به اشتراک ‌گذاشته شده دیگران و خودمان
 
می پردازیم و آنها را «لایک» می‌کنیم، قابل پنهان کردن باشند. چیز زیادی وجود ندارد که ما بتوانیم آنها را به عنوان راز یا مساله‌ای شخصی نگه داریم. نکته این است که چنین موردی هم ترسناک است و هم قدرتمند. این قابلیت همچنین به عنوان نماگر عظیمی از چیزی که آینده اطلاعات در پی دارد، به کار می آید.
 
درک مردم در آینده
 
با توجه به قابلیت تکنولوژی در پیش‌بینی رفتار خرید کردن، وضعیت روابط و اکنون خصیصه‌های شخصیتی، هوش مبتنی بر اطلاعات جمع‌آوری شده در حال پیشرفت کردن است. در آینده نزدیک دستیابی به شناخت از یک فرد کاملا بیگانه به آسانی چند کلیک روی صفحه کلید یا کیپد خواهد بود. شرکت‌ها قادر خواهند بود محصولاتی را به فروش برسانند که نیازهای خاصی از ما را برآورده کنند؛ کسانی که مسوول استخدام تازه‌کاران خواهند بود می‌توانند افراد را بر اساس شخصیت‌های موجود دیجیتالی آنان به کار گیرند؛ ما حتی در زمینه عشق نیز شاهد انتخاب با امکانات چنین بهشتی دیجیتالی خواهیم بود. دقت این پیش‌بینی‌ها به این امر بستگی دارد که ما تا چه میزان در شبکه‌های آنلاین سهیم هستیم. هرچه ردهای دیجیتالی که به جا می‌گذاریم بیشتر باشد، میزان اطلاعات شخصی بیشتری را بر جای خواهیم گذاشت.
 
کسانی که دغدغه‌های مربوط به مسایل شخصی دارند، به همان میزان که عادات ما به تدریج در حال ورود به صفحات مجازی است، درحال افزایش یافتن هستند. سرعت فناوری بیشتر از توسعه قوانین مربوط به حفاظت از حریم شخصی و ایمنی قدرتمند است. این در حالی است که چنین نوآوری‌های مبتنی بر اطلاعات، هیجان انگیز هستند. قطعا نگرانی‌هایی وجود دارد که فعالیت‌های داده کاوی نامقید و نامحدود می‌تواند جرایم سایبری را در سطح جدیدی ایجاد کند. تا زمانی که ما قوانین امن‌تر و بهتری نداشته باشیم که طبق آن هوش مصنوعی مانند واتسن آی‌بی‌ام، موتور جست‌وجوی گوگل و الگوریتم‌های فیسبوک که درون و بیرون ما را می‌شناسند کنترل کنند، نمی‌توان آینده را با آغوش باز پذیرفت.
 
فیس‌بوک و مدیریت اطلاعات کلان داده
 
رئیس تحلیلگران فیس‌بوک، کن رودین معتقد است که کلان داده‌ها برای وجود این شرکت بسیار حیاتی است و ایده‌های خاصی در مورد این که چگونه باید این اطلاعات را مدیریت کرد، دارد. رودین در مصاحبه با مجله سیو اظهار کرده است: «فیس‌بوک نمی‌تواند بدون تکنولوژی‌های کلان داده‌ها، فیس‌بوک باشد.»موفقیت فیس‌بوک در استفاده از کلان داده‌ها توسط شرکت‌های زیادی به کار گرفته نشده است. همان‌طور که مجله سیو گزارش کرده است، مطالعات نشان می دهند که بسیاری از شرکت‌ها از این تکنولوژی ناامید شده‌اند. در تازه‌ترین مورد، پیمایش «برین‌اندکو» نشان داد که تنها 4 درصد از رهبران کسب‌و‌کارها از نتایج تلاش خود در راستای کلان داده‌ها راضی هستند. رودین می‌گوید: «این تکنولوژی واقعا قدرتمند است و افراد گاهی اوقات فکر می‌کنند که هر اطلاعاتی که از آن کسب می‌کنند، ارزشمند است. برای این دسته از افراد، این تکنولوژی کار نمی‌کند. سایرین مزایای بزرگ آن را می‌بینند.»
او ادامه می‌دهد: «من معتقدم سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه کلان داده‌ها غالبا زیان زیادی به همراه ندارد اما این امر لزوما با تکنولوژی ارتباطی ندارد.» شرکت‌هایی که در حوزه کلان داده‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند، اغلب به دو دلیل شکست می‌خورند. خطای شماره نخست این است که آنان تمایل زیادی دارند که از یک تکنولوژی خاص استفاده کنند. این به آن معنی نیست که آن تکنولوژی کارآ نیست، بلکه بیشتر به سازمانی که از آن استفاده می‌کند و اهداف آن بستگی دارد.
 
اشتباه دیگری که افراد در این حوزه مرتکب می‌شوند این است که آنان اغلب به سوالات بی‌معنی پاسخ می‌دهند. در فیس‌بوک یک سوال دارای ‌معنی به‌گونه‌ای تعریف می‌شود که منجر به پاسخی براساس تغییر رفتار باشد. اگر نمی‌توانید تصور کنید که چگونه پاسخ به یک سوال منجر به تغییر روش‌های کسب‌و‌کار می‌شود، این سوال ارزش پرسیده شدن ندارد. برای مثال، یک نفر ممکن است از کلان داده استفاده ‌کند تا تعیین کند که آیا زنان سهم بیشتری در اطلاعات آنلاین نسبت به مردان دارند یا خیر. اما آگاهی از پاسخ این پرسش چه چیزی در بر دارد؟ رودین ادامه می‌دهد: «هر کس باید بپرسد به‌دنبال چه چیزی است و این اطلاعات به چه دردی می‌خورد؟ اگر شما به‌دنبال پاسخ‌هایی این چنین باشید، به معنی اتلاف زمان خواهد بود.»آقای رودین موفقیت تیم تحلیلگران خود را بر مبنای کیفیت اطلاعاتی که آنان دریافت می‌کنند، نمی‌داند؛ بلکه موفقیت تیم خود را براساس کسب‌و‌کاری که می‌توانند به راه بیندازند، قضاوت می‌کند. مهم نیست تحلیل‌ها چقدر درخشان باشد؛ اگر منجر به بهبود کسب‌و‌کار نشود ارزشی ندارند.

 

انتهای پیام/م

 

 

چرا فیسبوک ما را از درمانگرانمان بهتر می‌شناسد؟

آدرس کانال خبری تیتربرتر:        telegram.me/titrebartar_ir

پست الکترونیکی:

 

   ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

چرا فیسبوک ما را از درمانگرانمان بهتر می‌شناسد؟           چرا فیسبوک ما را از درمانگرانمان بهتر می‌شناسد؟

منبع: اقتصادنیوز

 

انتهای پیام/

 

 
 

 

   
  
کلیدواژه ها: فیسبوک - درمانگرانمان - سیستم عامل رایانه‌ای - لایک های افشاگر !


اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
  لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «تیتربرتر» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

  کد امنیتی:
 
 
یمه عمر
محصولات پلیمری
مشاوره تحصیلی
اعزام دانشجو
قیمت خودرو
رپرتاژ آگهی
بلیط هواپیما چارتر
بلیط هواپیما
رزرو هتل
استعدادیابی ورزشی کودکان
تولیدکننده و صادرکننده
سئو و طراحی سایت

 

 
 
 موضوعات داغ

عملیات آوار برداری توسط ۲۱۰ دستگاه ماشین آلات سنگین صورت می گیرد/ ترافیک در محورهای مناطق زلزله زده نیمه سنگین است

عملیات آوار برداری توسط ۲۱۰ دستگاه ماشین آلات سنگین صورت می گیرد/ ترافیک در محورهای مناطق زلزله زده نیمه سنگین است


 

قیمت جهانی طلا رشد کرد/ قیمت هر اونس طلا 1281 دلار و 51 سنت

قیمت جهانی طلا رشد کرد/ قیمت هر اونس طلا 1281 دلار و 51 سنت


 

تخریب  ۱۵ هزار واحد مسکن در زلزله غرب کشور/ تخلیه واحدهای مسکن مهر سر پل ذهاب از ساکنین

تخریب ۱۵ هزار واحد مسکن در زلزله غرب کشور/ تخلیه واحدهای مسکن مهر سر پل ذهاب از ساکنین


نمره ردی مسکن مهر در کرمانشاه!

نمره ردی مسکن مهر در کرمانشاه!


 

زلزله

ترافیک سنگین در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه و مناطق زلزله‌زده


 

زلزله کردستان را لرزاند

زلزله کردستان را لرزاند


دستگیری مردی که همسرش را با چاقو به قتل رساند

دستگیری مردی که همسرش را با چاقو به قتل رساند


 

تنش اصلی زلزله آزاد شده و احتمال رخدادهای مشابه کم است/ زلزله غرب کشور نادر و کم نظیر است

تنش اصلی زلزله آزاد شده و احتمال رخدادهای مشابه کم است/ زلزله غرب کشور نادر و کم نظیر است


 

ارسال کاروان کمک های ایران خودرو به مناطق زلزله زده غرب کشور

ارسال کاروان کمک های ایران خودرو به مناطق زلزله زده غرب کشور


 
 
نقل و نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر بلامانع است.
info@titrebartar.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار